Imaš popolnoma izrabljene pnevmatike na kolesu, mopedu, skuterju, multikultivatorju, zato potrebuješ nove, a ne veš, kje kupiti in katere izbrati?

No zato smo tu mi. Sporočamo vam namreč, da smo v mesecu marcu razširili našo ponudbo pnevmatik in zračnic za mopede, kolesa, skuterje, multikultivatorje.

Nasveti

Že pred nakupom si vzemite čas in si oglejte bogato ponudbo pnevmatik in zračnic v naši poslovalnici kjer vam bodo naši prodajalci prijazno in ustrezno svetovali.

Pnevmatike in zračnice za kolo Pnevmatike in zračnice za moped Pnevmatike in zračnice za skuter

Kolo

Pri izbiri novih zračnic pazite na velikost in kvaliteto, razmislite pa tudi o tem, kakšne pnevmatike nameravate uporabljati. Ni namreč vseeno, katere gume izbereš, saj se te ne razlikujejo le po velikosti, ampak tudi po profilu zunanjega plašča oziroma namenu uporabe. Pnevmatike za gorska ali mtb kolesa imajo bolj grob profil kot tiste za mestna ali city kolesa, tiste, ki so namenjeni vožnji po cestah, pa so veliko ožje kot pnevmatike treking koles.

Izbirate lahko med pnevmatikami priznanih proizvajalcev, ne glede na znamko pa izberite takšne, ki ustrezajo vašemu tipu kolesa, saj bodo le tako lahko služile svojemu namenu. Z menjavo pnevmatik lahko razširite možnosti uporabe kolesa, saj lahko poskrbite na primer, da se običajno treking kolo spremeni v gorsko ali pa izboljšte oprijem svojega mestnega oziroma city kolesa, tako da zanj izberete pnevmatike z malo bolj grobim profilom. Tako bo kolo tudi v dežju in pri zaviranju na mokrih in spolzkih površinah manj drselo, kar pomeni boljši nadzor nad vozilom.

Velikost pnevmatik merimo s coli, pomembna pa je tudi njihova širina (v milimetrih ali centimetrih), ki je odvisna od namena uporabe. Najširše pnevmatike imajo mtb oziroma gorska kolesa, nato sledijo treking in mestna oziroma city kolesa, najtanjše pnevmatike pa imajo cestna kolesa, ki so namenjena hitri vožnji po asfaltu. S seboj na daljšo vožnjo je poleg vsaj ene rezervne zračnice pametno vzeti tudi zložljivo pnevmatiko, ki ne zasede veliko prostora, lahko pa ti pride še kako prav.

SKUTER in MOPED

POMEMBNE INFORMACIJE

Plašči so edini del motornega kolesa, ki so v stiku s cestiščem. Varnost pri pospeševanju, zaviranju, krmiljenju in zavijanju je tako odvisna od relativno majhne stične površine med plaščem in cestiščem. Zato je v času uporabe potrebno vzdrževati plašče v dobrem stanju, zamenjavo plaščev pa lahko izvajajo samo za to pooblaščene osebe.
Uporabljajte samo dimenzije, tipe in konstrukcije plaščev, ki jih priporoča proizvajalec motornega kolesa ali plaščev, saj napačna uporaba plaščev negativno vpliva na samo obnašanje motornega kolesa, varnost pri vožnji in obrabo plaščev. Vedno preberite in upoštevajte navodila proizvajalca.
Površina novega plašča je zelo gladka, zato priporočamo, da prvih 100 km prevozite previdno, da se plašč uteče.
Vozite previdno. Prekomerno pospeševanje, zaviranje in zavijanje znatno skrajšuje življenjsko dobo plašča.

TEHNIČNE INFORMACIJE

Osnovni izrazi

M/C – plašči za motorje za montažo na platišča motorjev, katerih premer sedeža noge plašča se razlikuje od platišč z enako oznako, ki pa se uporabljajo za potniška ali komercialna /dostavna vozila.
MOPED – plašči konstruirani za motorna kolesa, ki dosežejo hitrosti 50 km/h ali manj.
MST – plašči za motorna kolesa za posebno uporabo s širšo tekalno površino kot ustrezne dimenzije z enako oznako.
NHS – plašči za motorje konstruirani za uporabo izven cestišča. Uporaba na javnih cestnih površinah ni dovoljena.
PR – označuje različne verzije (indeks nosilnosti/polnilni tlak) plaščev z enako oznako dimenzije.
REINF – plašči za motorna kolesa za obremenitve in polnilne tlake, ki presegajo standardne.
TUBELESS – plašči, ki so posebej konstruirani za montažo brez zračnice na ustrezna platišča.
TUBETYPE – plašči, ki so posebej konstruirani za montažo z zračnico.

Deli plašča

Že odkar obstajajo motorna kolesa, in tega je že 100 let , obstajajo tudi posebni plašči za motorna kolesa. V vseh teh letih so plašči zaradi neprestanega razvoja doživeli veliko sprememb. Poznamo več različnih tipov plaščev, ki se razlikujejo po svoji osnovni konstrukciji in tudi zunanjemu izgledu. Tako zunanji izgled kot konstrukcija sta odvisna od tipa motornega kolesa. Ne glede na to ali gre za skuter, enduro ali cestne plašče, pa imajo vsi naslednje dele:

  • Tekalna površina – zgornji del plašča, ki je v stiku s cestiščem. Dezen tekalne površine in gumena zmes zagotavljata oprijem na cestišču ali izven njega ter odvajanje vode s plašča. Oprijem je odvisen od gumene zmesi. Načeloma ima plašč iz mehkejše zmesi boljši oprijem in krajšo življenjsko dobo, plašč iz trše zmesi pa slabši oprijem in daljšo življenjsko dobo.
  • Bočnica – na njej so navedeni vsi pomembni podatki: simbol hitrosti, nosilnost, ime plašča, proizvajalec, država porekla, številka ECE homologacije in drugo. Med vožnjo bočnica prenaša stranske sile, duši oscilacije ter preprečuje deformacijo plašča.
  • Karkasa (ogrodje) – je nosilni del plašča, zagotavlja mu obliko ne glede na delovanje sil med vožnjo. Izdelana je iz dveh ali več plasti korda. Kord je lahko izdelan iz rajona, najlona, poliestra ali kevlarja.
  • Noga plašča – zagotavlja tesno povezavo s platiščem in preprečuje zvračanje plašča čez platišče. Izdelana je iz žičnega jedra in plasti gumiranega korda, ki je ovito okrog žičnega jedra. Tako plašč na področju noge pridobi potrebno togost, obvlada sile pospeševanja in zaviranja ter jih prenaša na podvozje. Pri plaščih brez zračnice noga plašča preprečuje izgubo polnilnega tlaka.